Ugdymo Plėtotės Centras ir ŠMM vykdo projektą „Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra", kurio tikslas skleisti mokytojų, dirbančių įvairiose Lietuvos mokyklose, patirtį, pristatyti skirtingas mokyklas, skirtingus ugdymo metodus, sukurti 50 metodinių mokomųjų filmų.
2013 m. rugsėjo 26 dieną į Utenos r. Užpalių gimnaziją atvyko filmavimo grupė filmuoti mokomojo filmo „Debatai – proto mankšta", kuris turėtų pristatyti debatus kaip mokymo metodą.
Debatų metodas Užpalių gimnazijoje turi įdirbį, jo taisykles gerai žino mokiniai ir mokytojai, jis arba jo elementai yra naudojami tiek formaliame, tiek neformaliame ugdyme. Šio metodo pagalba galima ugdyti pagrindines ugdymo proceso kompetencijas: mokymąsi mokytis, komunikavimo gimtąja ir užsienio kalbomis, informacinio komunikavimo, kultūrinę, rasti vietos saviraiškai, pilietinei, asmeninei pozicijai išreikšti, mokytis vertinti ir įsivertinti, dirbti komandoje, mokėti ne tik argumentuotai kalbėti, bet ir klausytis, gilinti žinias ir jas panaudoti pasakojant, diskutuojant. Aš, kaip istorijos mokytoja metodininkė, debatų klubo vadovė su savo mokiniais pristatėme debatus – pamoką K. Pooperio stiliumi tema „Jaunimas pats kaltas dėl jaunimo didelio nedarbo". Pamokos tikslas - parodyti pagrindines metodo dalis, jo suteikiamas galimybes kompetencijoms ugdyti, debatuojančių ir stebinčių mokinių emocijas ugdymo procese, formas ir galimybes įsivertinti savo ir įvertinti kitų veiklą, pasiekimus, naudojant debatus.
Pamoką stebėjo ir metodą komentavo debatų ekspertė, Utenos A. Šapokos gimnazijos istorijos mokytoja ekspertė D. Dūdėnienė. Savo nuomonę apie debatų metodo naudą išsakė mokiniai S. Laurinėnaitė, K. Kubiliūnas, G. Stanislovėnaitė, E. Širvytė, E. Meškauskis, A. Damauskaitė. Savo poziciją diskutuojamu klausimu turėjo galimybę išreikšti kiekvienas pamokos dalyvis.
Trečias debatų ekspertas - žurnalistas A. Perednis, Jis moderuoja politinius debatus per Lietuvos Nacionalinį radiją ir televiziją. Tikimės, kad mokinių debatų metodą jis įvertins teigiamai.
Šio projekto įgyvendinimas Užpalių gimnazijoje suteikė naujų patirčių mokiniams ir mokytojams. Visi turėjome galimybę susipažinti su filmo kūrimo subtilybėmis. Realybėje matyti kaip ir ką dirba režisierius, režisieriaus padėjėjas, operatorius, garso režisierius, stilistas.


Istorijos mokytoja metodininkė N. Braukylienė

2013 m. rugsėjo 25 d. Utenos A. ir M. Miškinių viešosios bibliotekos konferencijų salėje vyko projekte "Kuriame Respubliką: visuomenės pilietinio veikimo kompetencijų ugdymas" dalyvaujančių Utenos švietimo įstaigų: A. Šapokos, Užpalių gimnazijų, Krašuonos, Vyturių progimnazijų, Utenos kolegijos projektukų veiklos pristatymas.

Utenos r. Užpalių gimnazijos iniciatyvinė grupė: E. Širvytė, I. Zabulytė, S. Mikšytė, K. Kubiliūnas, E. Meškauskis Utenos visuommenei pristatė projektuką „ Susiburkime ir kurkime kartu", kurio pagrindinis tikslas - mokinių savivaldos bei gimnazijos ryšių su seniūnijos bendruomene stiprinimas. Idėja dirbti šia kryptimi gimė mokiniams, siekdami tikslo, jie pasirinko ir įgyvendino šiuos uždavinius: sustiprino mokinių savivaldos ryšius su klasėmis per seniūnus, kurie teikė informaciją apie teikiamas galimybes aktyviai dalyvauti gimnazijos veikloje bei už jos ribų. Rezultatai parodė, kad mokiniai sėkmingai dalyvavo įvairiose visuomeninėse pilietinėse veiklose, ėmėsi atsakomybės už problemų sprendimą, dirbo komandoje, teikė iniciatyvas. Kaip vieną iš veiklų, skatinančių jų ir visos seniūnijos bendruomenės solidarumą bei pilietinį aktyvumą, jie nurodė bendrą akcijų organizavimą ir vykdymą, valstybinių,istorinių švenčių minėjimą

Joomla templates by a4joomla